Vakantie New Zealand, Queenstown.

Dag 1 .

Aankomst,

Onze vlucht was om 9:10 in de ochtend dus de taxi stond om 6:30 voor de deur om ons op te halen. Ongeveer 1 uurtje is het naar het vliegveld en de vlucht zelf was ongveer 3 uur. Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Queenstown werden wij weer met een taxi naar het hotel/appartement gebracht, dit was echt een enorm appartement voor iedereen een aparte kamen (kids bij elkaar) en een prachtig uitzicht op het meer en de bergen, plus loopafstand van het centrum! Het was al laat in de avond dus wij zijn meteen naar het centrum gelopen en hebben de beroemde Fergburger op en wat was die lekker zeg, Jam !

Eerste keer met de kids naar de sneeuw,

Op dag drie gingen wij al vroeg in de ochtend naar het centrum van queenstown lopen om daar de bus van 8uur te hebben die ons naar het skiegebied zou brengen. Deze bus rit duurde ongeveer 45 min en zetten ons voor de deur af, toppie! Thomas en olivia vonden de sneeuw helemaal geweldig, thomas voor de eerste keer sneeuw zien, zo schattig. Om 9 uur kon thomas al terecht bij zijn skieklasje, dit was tegelijkertijd een soort kinderopvang want ze gingen eerst binnen met alle kindjes spelen en later met de juffen de schoenen proberen te passen en laater ook met hun mini skietjes op een magic carpet om hoog en roeeetsss de mini berg af, zo schattig. Olivia kon pas 10 uur terecht bij haar klasje maar zei moest wel al helemaal klaar zijn met alles aan dus in die tussen tijd kon zei zich klaarmaken want er moest ook nog spullen gehuurd worden. Zelf wilde ik super graag leren snowboarden al een paar jaar maar telkens niks van gekomen omdat wij dan gingen skieen met familie of vrienden en dan wil je niet als enige in een klasje zitten de hele week maar gezellig samen kunnen gaan. Toen Lisa aanbood om mij wat dingen te leren met snowboarden kon ik daar natuurlijk maar een antwoord op geven: GRAAG!! Dus ik in de rij voor een lift pas en voor spullen huren, ik kon natuurlijk net vanaf thuis al mijn kleding meenemen want dat neemt super veel ruimte in en de snowboard spullen moest sowieso. Eenmaal helemaal aangekleed en alle spullen klaar was het tijd om de berg op te gaan, omg dit was zo'n spannend moment dat ik er gewoon helemaal zenuwachtig van was. De aller eerste keer bindingen vastmaken en proberen te gaan staan, woww wat een gek gevoel was dat. Tips gekregen van Lisa en proberen vooruit te komen zonder te vallen(wat natuurlijk onmogelijk is haha) Lisa wilde natuurlijk zelf ook paar keer lekker naar beneden gaan dus ik ging alleen met alle tips die ik had elke keer met de magic carpet omhoog en weer naar beneden, proberen er een beetje iets van te maken haha oefenen oefenen oefenen !!! Toen het middag was had ik het er beetje genoeg van omdat het zo lastig was en het ook zonde vond dat ik in New Zealand ben en nog niet eens de pistes had gezien, in de middag ging ik dus mijn snowboard spullentjes omruilen voor skiespullen zodat ik dat kon verkennen. Wow dit was ook weer wennen haha, die wisseling tussen de twee totaal verschillende matrialen maar ik had wel een aantal pistes kunnen doen en lekker veel foto's kunnen maken van de geweldige uitzichten!! Dus het was een suuuper geslaagde (en dure) dag !

Dagje met de kids,

Op de dinsdag gingen lisa en shane samen lekker ergens skieen/snowboarden en had ik een dagje samen met de kids. Om 11uur wilden wij een boottrip doen dus hadden de ochtend lekker relax om rustig te ontbijten en klaarmaken voor de dag toen zijn wij naar het centrum gelopen om kaartjes te kopen, het was pas rond een uurtje of 10 dus hadden nog genoeg tijd om te kunnen spelen. Bij het meer was een mega grote boom omgevallen en dat zag er uit als een geweldige klim boom, dat is dus wat wij gedaan hebben haha. Eenmaal 11 uur begon de boottrip, deze was ongeveer een uurtje. De kids vonden het opzich wel leuk maar hadden denk ik liever ergens rond gerent haha ik daarin tegen heb natuurlijk weer tienduizend foto's gemaakt en vond het super mooi! Na de boottrip zijn wij naar huis gegaan voor lunch en even rusttijd om daarna weer terug te kunnen lopen naar het centrum, daar hebben wij een cafeetje opgezocht om lekkere warme chocolade melk te kunnen gaan drinken. Na de chocolade melk weer terug naar de coole klimboom om daar de rest van de middag lekker te kunnen spelen. Rond etenstijd weer terug naar huis toen wij langs lekkere life muziek liepen, ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat wij die avond de meeeega grote familie pizza op hadden, jammieee !! Wat een mooie en leuke dag was dat.

Milford Sound Tour !

De Milford sound tour werd mij aangeraden door Lisa en wat ben ik blij dat ik deze tour geboekt heb. Toen ik de tickets ging kopen schrok ik even van de prijs maar daarbij dacht ik ook meteen, ik ben nu in New Zealand dus ik moet deze ervaring gewoon doen!! Tickets betaald en ze vertelde mij dat ik de woensdag ochtend om 6.40 am bij de Carbona shop moest klaarstaan zodat ik daar opgehaald kon worden. Ik kon voor $16 dollar ook nog een lunch bijboeken maar dan zou ik een pakketje krijgen met een boterham dus ik besloot voor mijzelf boodschappen te doen en mijn lunchpakketje samen te stellen. De woensdag ochtend stond ik 6.30 klaar zodat ik mooi optijd zou zijn en de bus was precies optijd, daar houd ik van ! Ik stapte in de bus en daar begon meteen het avontuur, het was nog donker dus onderweg wanneer de zon langzaam opkwam zag je de mooie bergen en de enorme grasvelden. Vanaf moment een vertelde de buschauffeuse allemaal geschiedenis en leuke verhalen, zo ben ik erachter gekomen dat New Zealand meer schapen heeft als mensen. Ook hoe wij koeien en schapen in de wei hebben staan, hebben hun rendieren (nee niet gewoon de bambie hertjes, echte grote rendieren zoals rudolf). Zo vertelde ze ook een verhaal dat vroeger er een Nederlandse man naar New Zealand ging en alle eilanden ging ondekken, jaa het land bestaat niet alleen uit twee eilanden maar schijnbaar uit veel en veel meer eilanden. Deze Nederlandse man vond alles zooooo mooi en hij moest een beetje denken aan onze profincie zeeland, maar hij dacht, ik kan natuurlijk niet dit ook zeeland noemen want dit heb ik nieuw ondekt, ahaaa New Zealand !! Ik weet zeker dat veel van jullie dit niet wisten, jaa je word ook nog slimmer van mijn verhaaltjes haha. Na ongeveer 2,5 uur met de bus langs zoveel mooie plekjes hadden wij dan eindelijk een tussenstop bij de Kiwi Country shop, hier heb ik mijn spelkaarten(dit koop ik in elk land) van New Zealand gekocht en een kopje koffie, ook natuurlijk even een wc stop. Voordat wij verder gingen was ik met de vrouw aan het praten die ons daar heen bracht, zo kwam ik erachter dat haar oma Nederlandse was en dat ze nogsteeds wat familie in Nederland heeft wonen, ze vroeg waar ik woonde dus ik zei, het is maar een klein plaatsje dus dat zult u verschijnlijk wel niet kennen, Grave. Jawel dat ken ik zei ze, dat ligt dicht bij Ravenstein, daar woond mij familie! Wauw wat is de wereld toch klein. Nog ongeveer 1,5 uur rijden en dan zijn wij op bestemming, wat is dit een prachtige omgeving zeg. Eenmaal op locatie konden wij meteen aan boort bij de boot, 2,5 uur varen tussen mega grote bergen en misschien zelfs wildlife spotten, ik zat er natuurlijk helemaal klaar voor met mijn camera!! Ik ben zelf echt helemaal trots op mijn foto's. Wildlife hebben wij ook zeker gespot, als allereerste hebben wij (slapende) dolfijnen gezien, volgens mij was ik de enigeste die ze op de foto heb kunnen zetten, later hebben wij zelfs nog een pinguin en ook nog zeehonden. De kapitijn van de boot zei dat dat boot een wasbeurd nodig had dus ging bijna helemaal met de boot onder de waterval haha op dat moment stond ik met nog een aantal andere mensen boven op het dek waar gelukkig nog wel wat beschutting was anders waren wij helemaal doorweekt geweest haha. Na 2,5 uur moesten wij zorgen dat wij weer optijd bij de bus waren anders ging ze weg zonder ons (dit wil je niet). Gelukkig was iedereen optijd en konden wij met de terugweg beginnen, ook op de terugweg bleven wij informatie krijgen, wel iets minder als de heenweg want iedereen is natuurlijk moe van de hele reis en alle informatie die je krijgt, maar ook de terugweg was nogsteeds bijzonder mooi. Toen wij dichter bij Queenstown terug kwamen ging de zon onder en dit leverde prachtige plaatjes op in de lucht met de wolken en allemaal mooie roze, rood en oranje kleuren. Eenmaal terug was het helemaal donker en werden wij weer netjes afgezet waar wij die ochtend waren opgehaald en kon ik vanaf daar naar huis(het appartement) lopen om nog even avond te eten en erna lekker te gaan slapen, want wat was dit een geweldige, indrukwekkende maar vermoeiende dag.

Skyline Gondola, chil dagje

Een lekker rustig dagje, rustig wakker worden, ontbijten en klaarmaken voor de dag. Op naar de Gondola waar je boven op de berg een prachtige skyline hebt over Queenstown. Neem je camera maar mee zeiden Shane en Lisa, Jap dat zal ik zeker doen haha. Onderaan de Gondola kon je tickets kopen, je kon kiezen uit retour, retour met luge of een enkeltje want je kunt ook naar beneden terug lopen. Wij gingen voor een retourtje en Shane met de kids gingen ook voor de luge, onderweg naar boven zag je al langzaam dat het uitzicht mooier en mooier werd. Eenmaal boven was het uitzicht geweldig, met een panorama foto heb ik geprobeerd het zo goed als mogelijk op de foto te krijgen en ik denk dat het wel gelukt is!! Wij hebben nog gekeken hoe de andere de luge deden en van het uitzicht genoten, ook was er een klein winkeltje waar wij even doorheen gelopen hebben. Daarna zijn wij weer terug gegaan met de gondola naar beneden en hebben wij in het centrum een wat gedronken (gluwijn jam jam) en heb ik een trui gekocht met new zealand erop (want ook dit doe ik bijna in elk land !), top dagje  !

Vrijdag de laatste dag in Queenstown, New Zealand.

Het gezin ging met zijn 4e weer lekker een dagje de skieberg op voor de laatste keer en ik trok mijn eigen plan, ik wilde graag een grote hike gaan doen om wat meer van de natuur in Queenstown te kunnen zien. Wij hadden nog wel samen ontbijt en gingen ongeveer tergelijke tijd de deur uit, rond een uurtje of half 10. Hun liepen naar de bus en ik liep naar de gondola toe want ik had gezien de dag ervoor dat naast de gondola een hike begon dus ik dacht die ga ik doen ! Het hike begon al redelijk stijl omhoog met erg veel klimmen op rotsen dus ik ga binnen 10 min vanaf het begin van de track al een stop om mijn fleese vest uit te doen en een slokje water te drinken, op dit moment zag ik dat er een meisje van ongeveer de zelfde leeftijd achter mij aan kwam, verder was er namelijk niemand te zien. Wij begonnen tegen elkaar te praten en besloten samen verder te gaan, het meisje waarvan ik de naam niet meer weet ( het begon met de letter J ) kwam uit Duitsland en was hier voor haar studie, dit was haar laatste weekje vakantie voordat ze weer naar Duitsland terug moest. Het was erg gezellig en zijn na 1 uur klimmen en klauteren boven bij de gondola aangekomen, terwijl wij de dag ervoor met de gondel binnen 10min boven waren haha. Samen besloten wij om daar te lunchen ( een mega grote bosbessen pancake) erg lekker maar was echt heel erg veel. Toen vroeg ze wat verder mijn plan was, maar ik had niet echt een plan dus vroeg zei of ik met haar nog verder omhoog wilde gaan, hier heb ik ja op geantwoord en zijn dus samen nog een heel stuk verder gelopen. Achter elke hoek waren wij benieuwd hoe het uitzicht erna zou zijn, het was zo rustgevend en mooi. Op een gegeven moment stond er een bord met de verschillende routes en hoelang die ongeveer zouden duren, op dat moment dacht ik aan de tijd en wilde niet in het donker nog daar moeten lopen en wilde heel graag nog een stuk verder omhoog en was overtuigd dat zei het voor het donker wel beneden zou redden, hier hebben wij onze wegen dus gesplitst. Paar minuten later kwam ik deze geit tegen, wat een prachtig beest, het was ook super magisch want ik was helemaal alleen, je hoorden alleen maar natuur geluiden en ineens zie je zo'n prachtig beest, echt wauw !! Het naar beneden lopen was echt pittig omdat het allemaal best wel heel stijl was en veel rotsen, ook een gedeelte langs een waterval gelopen wat zo mega prachtig was maar ook moeilijk lopen, soms moest ik zelfs naar beneden springen om verder te kunnen haha. In totaal heb ik ongeveer 6 uur daar de hike gedaan en dat was een perfecte laatste dag!